Aromele nordice

Bucătăria nordică:

Gusturi rustice, simple, nenumărate rețete tradiționale, fiecare cu propria sa istorie culinară!

În mod tradițional, bucătăria nordică are la bază ingrediente ce pot fi găsite în munți, regiunile sălbatice sau de coastă. Ea este diferită, din multe privințe, de influențele culinare din zonele continentale vecine, rețetele concentrându-se îndeosebi pe carne de vânat și pește. Pentru multe preparate tradiționale din această regiune se folosesc ingrediente conservate, din cauza iernilor lungi. Astfel de ingrediente sunt: peștele, precum somonul și heringul, carne și vânat de elan sau căprioară, legume ca sfecla roșie, păstârnac, cartofi, varză, fasole și cereale sau fructe precum mere, pere, prune, afine și merișoare.

 Preparatul cel mai des asociat cu Suedia este "köttbullar" sau chiftele. Chiftelele sunt servite cu cartofi la cuptor sau piure, sos de merișoare și un sos brun făcut din smântână, fiind de obicei consumate la prânz sau cină. În Danemarca, "smørrebrød", un sandwich de secară cu diferite topping-uri, este o masă tipică de prânz, în Norvegia peștele se regăsește cu ușurință în majoritatea meniurilor, în timp ce Finlanda este influențată atât de bucătăria nordică, cât și de cea estică. Aici veți găsi carne de vânat, pește, chiftele, dar și patiserie din regiunea Karelia. 

Descărcați infograficul

“Super-alimente” din nord- Sănătoase și savuroase

Multe dintre ingredientele tradiționale nordice conțin acizi grași, zaharuri și săruri care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea sensibilității la insulină. Câteva exemple de "Super-alimente” din nordul Europei sunt:

1. Somonul - Este bogat în Omega 3, proteine, vitaminele B și D, seleniu și magneziu. Omega 3 este importantă pentru funcțiile noastre cerebrale, vase și ochi, dar și pentru sistemul nostru nervos.

2. Afinele - Conțin antioxidanti, care protejează celulele corpului și contribuie la menținerea sănătății ochilor odată cu înaintarea în vârstă. Afinele conțin de asemenea, substanțe care sunt anti-cancerigene.

3. Secara și pâinea de secară - Sunt o sursă bună de fibre dietetice, magneziu, fier și zinc. Aceasta oferă o saturație mai bună și un nivel stabil de zahăr în sânge.

Sandwich cu pâine prăjită de secară

Este un aperitiv delicios și des întâlnit pe mesele tradiționale scandinave. Începeți prin a amesteca smântână cu mărar proaspăt și un praf de sare. Treceți prin răzătoare feniculul și amestecați-l cu suc de lămâie. Prăjiți pâinea, apoi acoperiți-o cu unt. Adăugați peste somon, crema cu mărar și feniculul.

Supă cremă de napi

Cremoasă, fină și consistentă. Această supă cremă de napi este gata în 40 de minute! Poate fi preparată și cu câteva zile înainte de servire, dacă este menținută la frigider. Doar sotați legumele în unt, adăugați apă și stoc de supă și lăsați-o să fiarbă. Se servește cu iaurt cu mărar și mere uscate.

Carne de vânat gătită încet

Gătitul la SousVide poate suna dificil, dar este, de fapt, incredibil de simplu! Sigilați legumele într-o pungă vidată, folosind un aparat de vidare SousVide și pregătiți o altă pungă pentru carne. Ambele pungi vidate puneți-le în cuptorul SousVide pentru aproximativ 2 - 2 ore și jumătate. Separat, puneți afine în apă clocotită și un strop de oțet și lăsați apoi să se răcească la frigider până la momentul servirii.