Garanția produselor Electrolux

Care este durata medie de utilizare a produselor?

Durata medie de utilizare a produselor este de 10 ani de la data achiziționării pentru produsele electrocasnice mari (frigidere, combine frigorifice, lăzi frigorifice, congelatoare, mașini de spălat rufe şi vase, uscătoare de rufe, aragaze, cuptoare şi plite incorporabile, cuptoare cu microunde, aer condiţionat, aspiratoare) şi de 4 ani de la data achiziționării pentru electrocasnice mici (mixere, blendere, cafetiere, espressoare, fiare de călcat, aspiratoare cu baterii etc.). În această perioadă, cumpărătorul beneficiază, în afara perioadei de garanție, de service post-garanție, contra cost, cu piese de schimb originale.

Care este durata garanției și ce include aceasta?

Produsele beneficiază de o garanție legală de conformitate de 24 de luni, de la momentul livrării acestora către consumatorii persoane fizice. În cazul persoanelor juridice, garanția de conformitate este de 12 luni.

Termenul de garanție comercială pentru persoane fizice este de 24 de luni, iar persoanele juridice beneficiază de o garanție comercială de 12 luni de la achiziție. Nu beneficiază de această garanție articolele consumabile (filtre, saci, becuri, baterii, acumulatori etc.). Acumulatorii (baterii reîncărcabile) care intră în componența aspiratoarelor fără fir își diminuează în timp capacitatea din cauza uzurii normale. Acești acumulatori beneficiază de o garanție de 12 luni.

Garanția nu se extinde asupra accesoriilor, consumabilelor și asupra subansamblurilor casabile care intră în componența produsului achiziționat (geamuri, garnituri, rafturi de sticlă sau plastic, mânere, butoane de plastic, perii, furtunuri etc.) și care se pot deteriora printr-o utilizare sau întreținere necorespunzătoare.

În cadrul termenului de garanție, producătorul: repară, înlocuiește sau restituie contravaloarea produsului, în această ordine, după caz, în conformitate cu prevederile legale, fără nici un cost din partea consumatorului. Consumatorul are dreptul și la despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție.

Înlocuirea, în interiorul termenului de garanție, a produselor a căror reparație nu mai este posibilă din motive tehnice se va face cu aprobarea Departamentului Service al Electrolux România S.A., pe baza unei constatări scrise, întocmită de către tehnicianul din cadrul rețelei de service Electrolux.

Cumpărătorul este obligat, conform normelor în vigoare, să pună la dispoziția service-ului autorizat Electrolux, actele necesare (factura, procesul verbal de predare a lucrării etc.) emise de către firma autorizată pentru lucrările efectuate (gaz/electric/sanitar) pentru instalarea aparatului respectiv. În cazul neprezentării acestor documente, reprezentantul service-ului Electrolux poate refuza reparația sau punerea în funcțiune a produsului respectiv.

Vânzătorul este răspunzător față de consumator pentru orice lipsă a conformității produselor, existentă la momentul livrării acestora. În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, în primul rând repararea produsului sau, în situația când aceasta nu este posibilă, înlocuirea lui, în ambele cazuri - fără plată, exceptând situația în care solicitarea este imposibilă sau disproporționată.

Repararea sau înlocuirea produsului va fi făcută în cadrul unei perioade de timp rezonabile, stabilite de comun acord între vânzător și consumator. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Perioada de timp de nefuncționare, din cauza lipsei de conformitate, apărută în cadrul termenului de garanție, prelungește garanția legală de conformitate și pe cea comercială și curge de la data înştiinţării vânzătorului în legătură cu lipsa de conformitate, până la aducerea produsului în stare normală de funcționare. Dacă durata de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală de conformitate depășește 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, produsul se va înlocui sau se va restitui contravaloarea acestuia.

Produsele de folosință îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanție beneficiază de aceleași condiții de garanție ca produsul inițial, noul termen de garanție curgând de la data înlocuirii produsului.

Pentru mai multe informații, puteţi descărca un model de Certificat de Garanţie. Atenţie! Acest model nu poate fi folosit ca Certificat de Garanţie, fiind doar un model folosit în scop de informare. Solicitaţi Certificatul de Garanţie original în momentul achiziţiei produselor.

Model Certificat Garanţie