Oul

Adevărate resurse de proteine

Ouăle sunt pline de nutrienţi și reprezintă soluţia rapidă pentru un mic-dejun sănătos, fără a exagera din punct de vedere caloric.

ou ingredient secret

Prospețimea oului poate fi determinată după culoarea și consistența albușului și gălbenușului. Un albuș tulbure indică faptul că oul este foarte proaspăt, unul transparent înseamnă că are o anumită vechime, iar cel cu nuanțe de roz indică faptul că oul este vechi și nu trebuie consumat. Dacă descoperiți anumite pete roșii pe gălbenuș, trebuie să știți că acestea provin din spargerea unor vase mici de sânge din interiorul gălbenușului. Însă oul poate fi consumat fără probleme.

OUL pentru Sănătate

Recomandarea medicilor este să se consume 3-4 ouă pe săptămână, deoarece ultimele studii au arătat că oul poate stimula ficatul să producă o cantiate mai mare de colesterol endogen, bun pentru organism.

ou si sparanghel

 

Ouăle conțin cea mai mare cantitate de proteine pe care o poate avea un aliment. Gălbenușul de ou este unul dintre puținele produse alimentare care are în componență vitamina D – ce ajută la fixarea Calciului în oase. Coaja de ou poate fi și ea folosită în alimentație, datorită faptului că este bogată în Calciu.

Acest aliment conține și complexul de vitamina B. Acest complex este indispensabil organismului, deoarece previne anumite tipuri de anemii, leucemii sau tulburări nervoase. Vitamina B7 contribuie la îmbunătățirea funcțiilor neurologice, la dezvoltarea creierului în stadiul intrauterin și la producerea serotoninei și dopaminei – substanțe întâlnite în creier ce funcționează ca antidepresive.

Conținutul ridicat de sulf recomandă oul pentru absorbția vitaminelor B menționate mai sus, dar și utile pentru buna funcționare a ficatului, producerea colagenului și a cheratinei, ce ajută la menținerea sănătății unghiilor și părului.