Aromele Italiei

Bucătăria italiană:

Gusturi rustice, simple, nenumărate rețete tradiționale, fiecare cu propria sa istorie culinară!

 

Bucătăria italiană este caracterizată de gusturile sale rustice și deseori simple, cu nenumărate rețete tradiționale, fiecare cu propria sa istorie culinară. Fiecare regiune este populară pentru o rețetă distinctă, însă pentru fiecare în parte există nenumărate versiuni, inspirate și create de orașele din vecinătatea marilor regiuni. Cele mai des utilizate ingrediente in bucătăria italiană sunt: spaghete, legume (precum usturoi, sparanghel, ciuperci, dovleac, spanac, ceapă, roșie), carne (porc, vită și miel, pasăre - cea mai des întâlnita fiind carnea de pui, dar și de rață, prepeliță și cocoș de munte). Fructele de mare sunt de asemenea, o parte importantă în universul culinar italienesc, cele mai populare ingrediente fiind ton, anchois, pește-spadă, somon, creveți, crab, calamar, scoici și midii. Și să nu uităm de celebrele brânzeturi, ce joacă un rol esențial în obținerea gusturilor italienești perfecte, cum ar fi parmezan, pecorino, ricotta și mozzarella. Uleiul de măsline este cel mai des utilizat tip de ulei în Italia.

Structura meniului tradiţional italienesc:

Antipasto: Un aperitiv ce conține o selecție de legume proaspete, legume la grătar, brânză, pâine și mezeluri.

Primo: Se servesc spaghete sau risotto. De exemplu, spaghete Carbonara, spaghete cu scoici, spaghete cu sos pesto sau spaghete tagliatelle cu sos Ragu Bolognese sunt preparate des întâlnite la primul fel de mâncare italienesc.

Secondo: include întotdeauna carne sau pește consumate împreună cu un "contorno" (garnitură) de cartofi sau salată.

Dolce: Un desert, precum tiramisu, panna cotta, înghețată, tort sau fructe, care este urmat apoi, desigur, de cafea. Italienii nu beau cappucino după cină, fiind considerată cafeaua "de dimineață".

„Super-alimente” din Italia:

Nenumărate fructe și legume proaspete joacă un rol important în bucătăria italiană tradițională, dar și o varietate de uleiuri sănătoase și pește proaspăt. Câteva exemple de „super-alimente” italienești sunt:

1. Uleiul de măsline conține acizi grași sănătoși, cum ar fi Omega 6, dar și vitamina E. Aceasta poate reduce riscul îmbolnăvirii de cancer, boli de inimă și reumatism.

2. Roșiile conțin licopen și vitamina E, care stimulează sistemul imunitar. Alegeți întotdeauna roșiile care au cea mai accentuată culoare, pentru că ele au o concentrație mai mare de licopen.

3. Lămâile sunt alcaline și ajută la neutralizarea organismului. Ele pot reduce riscul îmbolnăvirii de cancer, stimulează sistemul imunitar și contribuie la combaterea inflamațiilor.

Bruschete cu cremă de ricotta, prosciutto și lămâie

Coaceți pâine și apoi preparați o cremă fină cu ricotta, ulei de măsline, ierburi, lămâie și un vârf de cuțit de sare de mare. Ungeți feliile de pâine cu cremă, adăugați o felie de prosciutto și condimentați cu oregano proaspăt și coajă de lămâie.

Ravioli cu dovleac, brânză gorgonzola și unt de salvie

Amestecați aluatul de paste în Kitchen Assistent, apoi lăsați-l în frigider timp de 45 de minute. Căliți la foc mediu sucul de fructe, ceapa, usturoiul, salvia și dovleacul, până când acesta din urmă se înmoaie. Mixați amestecul până obțineți un piureu și lăsați-l să se răcească. Utilizați accesoriul de făcut paste pentru a face foile de paste, apoi umpleți-le cu compoziția de dovleac și introduceți-le la cuptor, la funcția de preparare la abur. Se servește cu unt de salvie, nuci, piper negru și parmezan.

Chiftele coapte la cuptor cu ierburi și sos de roșii și usturoi

Folosindu-vă mâinile, amestecați într-un castron mare, pesmet, lapte, carne de vită, pecorino, cimbru, gălbenuș de ou, sare și piper negru. Formați chifteluțe pe care le umpleți cu mozzarella. Prăjiți-le puțin într-o tigaie și apoi coaceți-le la cuptor, împreună cu sosul de roșii, timp de aproximativ 25 de minute.