Mărul de Voinești

Frumosul de Voineşti

este un soi de măr specific românesc, originar din judeţul Dâmboviţa. Merele nu conţin grăsimi, colesterol sau sodiu şi sunt bogate în vitamine, fibre şi antioxidanţi.

Despre „Frumosul de Voinești”

„Frumosul de Voinești” este un soi românesc realizat acum mai bine de 50 de ani la Stațiunea Pomicolă Voinești, din județul Dâmbovița. Gustul fructului românesc este de un dulce aromat, ușor acidulat. Culoarea acestuia este în preponderență galbenă, cu dungi roșii. Este un soi care are perioada de recoltare în fiecare toamnă, după 20 septembrie. De la recoltare, acesta poate fi depozitat spre consum până la 30 de zile.

Descărcați infograficul

Frumosul de Voinești și Deliciosul de Voinești sunt soiuri excelente pentru prepararea diverselor tipuri de tarte sau prăjituri și sunt, totodată, primele fructe cu care se poate începe diversificarea la bebeluși. Conform cercetătorilor de la Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare, merele românești sunt mai gustoase decât cele din țări precum Turcia, Italia sau Polonia. Cercetătorii au arătat că merele româneşti sunt mai dulci decât cele din Italia şi Turcia. De asemenea, cantitatea de minerale şi de substanţe nutritive în cazul produselor românești este cu 25%, respectiv 80% mai mare decât în cazul merelor poloneze. http://pmdb.ro/

Gătit

Merele pot sta la baza unor preparate, precum sosuri, cidru sau suc, și pot fi folosite în diverse rețete de prăjituri sau feluri principale. Caracteristicile merelor diferă de la un soi la altul, de aceea unele soiuri sunt mai potrivite pentru anumite preparate decât altele. Merele cu gustul dulce, proaspăt sunt potrivite pentru a prepara non-termic rețete simple, precum sosul de mere. Merele tari, cu un gust aromat, puternic sunt folosite de regulă în salate, iar cele ușor moi și zemoase pot fi gătite termic..

Sănătate

Merele sunt bogate în vitamine, fibre și antioxidanți și nu conțin grăsimi, colesterol sau sodiu. Consumul de mere poate avea un impact pozitiv asupra sănătății, iar, conform ultimelor studii, acestea reduc riscul de diabet, atac cerebral, cancer și protejează creierul de boala Alzheimer.ᶧ

Sfaturi utile

Alegeți doar merele tari, și nu pe cele moi, nici pe cele care au o culoare pală, crestături, urme vizibile de lovituri sau pe cele deteriorate.

Puneți merele într-un bol, acoperiți-l cu o cârpă umedă și depozitați-l departe de lumina soarelui, într-un spațiu răcoros, de preferat la frigider. Umezeala și temperatura scăzute păstrează merele proaspete pentru mai mult timp decât dacă sunt depozitate la temperatura camerei.

Spălați mereu merele înainte de preparare, pentru a îndepărta pesticidele și chimicalele de pe coajă. Îndepărtați semințele cu un cuțit sau cu un instrument de bucătărie special.